遡及空間(そきゅうくうかん) The Retroactive Space
神道の特徴を、小泉八雲(ラフカディオ・ハーン)が指摘したのは、西洋的な神と人が契約関係にないから、西洋的な意味で宗教としての実体がない。幻のようなものである。ぼくの作品は彫刻ではない。 空中に自由に絵を描きたいと思い作品を作る。空中をキャンバスに見立てて、縦横無尽に絵を描く。絵描きは常に絵画の支持体を意識しており、枠組みで切り取って空間を認識している。抽象絵画ではグリットを利用して切断作用によって空間を作ることを考える。立体物を実体として見ているよりも、平面として脳内変換している。
Shinto is the Japanese r eligion. T he famous novelist Patrick Lafcadio Hearn, who lived in Japan, pointed out the characteristics of Shinto. Shinto, unlike Christianity, has no contractual relationship between a god and a person, and has no substance of a religious mechanism. It’s like a phantom. I am a painter, not a sculptor. I want to draw a picture freely in all directions in the air. The painter is always conscious of the screen of the painting and cuts it out with a framework to recognize the space. Abstract painting uses lines to cut the screen. As such, I understand how painting works. Rather than seeing an object as three-dimensional, it is transformed in the brain as two-dimensional.
- エリア : AREA : 伊参Isama
- 会場 : VENUE : 親都神社Chikato Shrine
その他の作品Other Works

Grandi Mostri Ci Accompagnano - 大きな怪物たちと連れ立って - Grandi Mostri Ci Accompagnano - The GreaMonsters Accompany Us
疫病、飢饉や戦争など人間が歴史的に遭遇する“悪”に対して、アートがどのように向き合って克服して Art has faced and overcome the “evil” that humans have historically encountered, such
クリスティアン・ボッフェッリ Cristian Boffelli Cristian Boffelli
作品番号 002 Opus number 002
雨を待つ。少しずつ頂く。取りすぎないこと。 返すこと。 Wait for the rain. Get the benefit little by little. Do not take too much. Must put it back in its place.
自然と生活に距離ができて景色になった。コロナ禍によってオンラインの時間が増えたことで、私たちの The landscape is the result of the distance between our lives and nature. I feel the landscape is
喜多村 徹雄 Tetsuo Kitamura Tetsuo Kitamura
作品番号 046 Opus number 046