私は装飾をモチーフに「人工物と自然物のつながり」をテーマに制作している。
一般的に、装飾は事物に付随する美的な効果を発するものとして捉えられられている。しかし、私は装飾を「自然の一部である人間が自然とのつながり」を試みる表現ではないかと思っている。
そこで過去に作られた装飾の一部を文様として捉え、その形態を反復することによってできる造形を制作している。忘れらようとしている過去の事物の装飾に生命力を与える行為として、新たなる装飾文様を作り出す。
装飾文様の規則性や反復することによって生み出される模様から感じられる生命力など、さまざまなメディアや手法で造形作品を制作している。
代表作《裸の花》(2014)、《Orders of Growth: music box》(2022)
I work on the theme of “connection between man-made objects and natural objects” using ornament as a motif.
Ornamentation is generally understood as something that emits an aesthetic effect attached to an object. However, I think that Ornamentation is an expression that attempts to connect humans, who are part of nature, with nature.
Therefore, I consider a part of the ornament made in the past as a pattern and create a form that can be created by repeating the form. Creating new decorative patterns as an act of giving vitality to the decoration of past things that are about to be forgotten.
He creates figurative works using various media and techniques, such as the regularity of ornament patterns and the vitality that can be felt from patterns created by repetition.
Representative works “Naked Flower”(2014), “Orders of Growth: music box”(2021)
CV
2020 東京芸術大学大学院美術研究科 博士前期課程(博士)先端芸術表現専攻 入学
現在在籍中
「3331 アートフェア」(アーツ千代田3331,東京)
「中之条ビエンナーレ2021」(湯本家,群馬)
「SICF22」(スパイラルホール , 東京)
「TOKAS-Emerging 2021 シンメトリーのひずみ」(トーキョーアーツアンドスペース、東京)
「トロールの森2020」(善福寺公園、東京)
「アーツさいたま・きたまちフェスタ Vol.4・ASK 祭」(さいたま市北区、2018)
「小須戸ART プロジェクト2017」(新潟)
2020 Tokyo University of the Arts, Graduate School of Fine Arts, PhD course, Currently enrolled
“3331 Art Fair” (Arts Chiyoda 3331, Tokyo)
“Nakanojo Biennale 2021” (Yumoto family, Gunma)
“SICF22” (Spiral Hall, Tokyo)
“TOKAS-Emerging 2021 Distortion of Symmetry” (Tokyo Arts and Space, Tokyo)
“Troll Forest 2020” (Zenpukuji Park, Tokyo)
“Arts Saitama Kitamachi Festa Vol.4 ASK Festival” (Kita Ward, Saitama City, 2018)
“Kosudo ART Project 2017” (Niigata)