フラットな目線を保つ為に、生活拠点、制作拠点を移動しています。
定住地を作らない、家を持たない。あらゆる場所においてのそれぞれの常識は、場所を
ずらせば非常識であったりします。なぜそのような違いが生まれ、また発展したのか、
現在に到るまでにあらゆる物事が複雑に影響している事に、非常に興味があります。こ
れらを考察する上で、中心には自分自身の生い立ちや受けてきた影響が軸となります。
常にその時点と対話をするところに意識が置かれます。
I like to keep my flat eyes for feeling discomfort sensitively, so I move my life and
work base deliberately.
I don’t settle down and don’t have my house.
All places each have their own commonsense.
But the commonsense of one place isn’t current in another place.
I would like to know the reason why this distinction happen.
I’m very interesting everything effect this complex distinction until today.
My background and received influence are in the axis of the representation.
I’m conscious of conversation between the past and the future in progress.
CV
主な個展
2014 Tipping Point, Kodama Gallery, 京都
2011 For the Sake of the Moment !!, Kodama Gallery, 京都
2011 Landscape XIII PART I Solo Exhibition, Pepper’s Gallery, 東京
主なグループ展及び芸術祭
2016 Mediations Biennale Poznań 2016, ポーランド
2016 4th Land Art Biennial LAM360°, モンゴル
2016 OSTRALE’O16, Dresden, ドイツ
2016 An exhibition of Japanese contemporary art in Chine Guang Zhou WALK ON
THE SEA, 中国
2015 中之条ビエンナーレ2015, 群馬
2014 するがの国の芸術祭/富士の山ビエンナーレ, 静岡
2013 瀬戸内国際芸術祭 2013, 香川
ワークショップ
2016「Tipping Point をふくむ事象について、ヴィジュアルによる試論」国立新美術
館
Major Solo exhibitions
2014 Tipping Point, Kodama Gallery, Kyoto, Japan
2011 For the Sake of the Moment !!, Kodama Gallery, Kyoto, Japan
2011 Landscape XIII PART I Solo Exhibition, Pepper’s Gallery, Tokyo, Japan
Major Group Exhibitions & Festivals
2016 Mediations Biennale Poznan 2016, Poland
2016 4th Land Art Biennial LAM 360°, Mongolia
2016 OSTRALE’O16, Dresden, Germany
2016 An exhibition of Japanese contemporary art in China Guang Zhou WALK ON
THE SEA, China
2015 NAKANOJO BIENNALE 2015, Gunma, Japan
2014 SURUGANOKUNI ART FESTIVAL / FUJINOYAMA BIENNALE,Shizuoka,
Japan
2013 Setouchi Triennale 2013, Kagawa, Japan
Workshop
2016 THE NATIONAL ART CENTER TOKYO